ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 2
28 грудня 2007 року
10 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім.416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Пилипишин В.П., Черноморов О.М, Каськів В.В., Матвієнко А.С., Петренко В.М., Подгорний С.П., Поживанов М.О., Трайдук М.Ф.
Відсутні: - Льовочкін С.В.
Відповідальні працівники секретаріату: завідувач секретаріату Комітету В.А. Негода, заступник завідувача секретаріату Малюга А.В., головні консультанти секретаріату Комітету Бережницький Я.В., Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Юрчук Ю.А., старші консультанти: Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б., консультант Федоренко Ю.В.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1.Про проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік”
2.Про призначення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів.
3.Різне.
1.
СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О. Омельченка про проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік”. Доповідач поінформував присутніх про окремі відгуки на проект закону, розміщені провідними засобами масової інформації країни та повідомив про листи з пропозиціями Комітету до законопроекту, передані напередодні голові Комітету з питань бюджету та міністру фінансів України. Голова Комітету висловив переконання щодо необхідності прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та подальшого доопрацювання його положень з метою внесення належних змін, і в першу чергу тих, що відповідають інтересам місцевого самоврядування. На думку доповідача, про якість і відповідність документу можна буде судити за результатами перших місяців та підсумками першого кварталу 2008 року.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати.
Голова підкомітету з питань державного будівництва В. Каськів звернув увагу на положення законопроекту, якими вносяться зміни до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» і якими суттєво обмежуються права органів місцевого самоврядування у сфері регулювання оплати праці.
Народний депутат України А. Матвієнко зазначив, що найбільші ризики у зв’язку із прийняттям закону несе в собі Розділ ІІ, яким пропонується фактично за вкрай скороченою процедурою, без детальних висновків і розрахунків щодо ймовірних наслідків, прийняти зміни до десятків надзвичайно важливих законів, багато з яких безпосередньо стосуються предмету відання Комітету. Народний депутат висловив пропозицію щодо обмеження чинності змін до законів, передбачених Розділом ІІ, першим кварталом 2008 року з наступною їхньою пролонгацією за поданням Уряду.
Заступник Голови Комітету В. Пилипишин вказав на те, що кожна фракція має свою позицію щодо тих чи інших положень законопроекту, однак на рівні Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування слід зосередитися на тих моментах, які стосуються саме сфери місцевого самоврядування та державного будівництва.
Заступник Голови Комітету Ю. Ключковський виклав власне бачення ситуації із розглядом законопроекту, при цьому відзначивши два її аспекти. Перший стосувався фактичного запровадження фінансової відповідальністі зі зворотною дією в часі (ст.66 проекту), що суперечить Конституції України. Інший полягав у внесенні змін до низки чинних на сьогодні законів України без достатньої підготовки і вивчення, що може негативно позначитися на широкому спектрі суспільних відносин, врегульованих цими законами. Запропонував обмежити дію цих змін першим кварталом 2008 року і за цей час внести більш обгрунтовані проекти законодавчих актів, які б дозволили прийняти необхідні зміни в установленому Регламентом порядку.
Перший заступник Голови Комітету О. Боднар відзначила нагальну потребу у прийнятті Державного бюджету України на 2008 рік саме цими днями, чого вимагає власне логіка і складність непростої соціально-економічної ситуації, в якій опинилася країна. Водночас вона підтримала пропозицію народного депутата Ю. Ключковського стосовно обмеження строку дії, передбачених Розділом ІІ “Прикінцеві положення”, змін до діючих законів та внесення впродовж цього строку належним чином обрахованих змін.
Секретар Комітету С. Гордієнко оголосив свою позицію щодо низки положень поданого законопроекту як таких, що суперечать правам місцевого самоврядування, інтересам працівників бюджетної сфери, більшості мешканців громад та заявив, що і в цілому також не буде підтримувати внесений урядом документ.
Після обміну думками Голова Комітету О. Омельченко узагальнив пропозиції більшості депутатів і запропонував проект висновку Комітету в редакції народного депутата України Ю.Ключковського.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за необхідне прийняти Закон України «Про Державний бюджет України на 2008 рік».
2. З метою забезпечення гарантованих Конституцією України прав та інтересів місцевого самоврядування, вважати за доцільне внести наступні зміни до запропонованого законопроекту:
– у статті 66 проекту закону України про проект Закону України про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України слова “чи минулих роках” виключити;
– у абзаці першому пункту 2 Розділу ІІІ “Прикінцеві положення”:
після слів і цифр “з першого січня 2008 року” доповнити словами і цифрами “і діє до 31 березня 2008 року”;
після слів і цифр “підпункту 7 пункту 36, який набирає чинності з 1 жовтня 2008 року” доповнити словами:
“Кабінету Міністрів України до внесення змін до закону України про Державний бюджет України на 2008 рік внести на розгляд Верховної Ради України проекти змін до законів України, передбачених Розділом ІІ цього Закону”.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів, проти – 2 народних депутати.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: Інформацію заступника Голови Комітету Ключковського Ю.Б. про призначення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів.
Матеріали щодо призначення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів були попередньо вивчені в Управлінні апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування. За результатами розгляду цих питань Управління вважає, що доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених сільських, селищних та міських голів та надіслало до Комітету відповідні проекти постанов Верховної Ради України і пояснювальні записки до них. Проте, на думку народного депутата України Ключковського Ю.Б. питання про призначення позачергових виборів Матроського сільського голови (Матроська сільська рада Ізмаїльського району Одеської області) потребує додаткового вивчення щодо відповідності вимогам законів України, ухваленого Матроською сільською радою рішення про дострокове припинення повноважень Матроського сільського голови Григорчук Н.А..
В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.
Оскільки відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин другої та шостої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільського, селищного, міського голови призначаються Верховною Радою України у разі дострокового припинення повноважень відповідного голови на неділю не пізніш як за 70 днів до дня виборів Комітет вирішив:
Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори сільських, селищних та міських голів на неділю 16 березня 2008 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України (рішення додається).
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання заступнику Голови Комітету – народному депутату України Ключковському Ю.Б.
3. Питання щодо призначення позачергових виборів Матроського сільського голови (Матроська сільська рада Ізмаїльського району Одеської області) розглянути на засіданні Комітету після його додаткового доопрацювання.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 12 народних депутатів.
.
Голова Комітету О.О. ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету С.В. ГОРДІЄНКО